Časopis KNIHY

439_obrazek.jpg Týdeník KNIHY č. 23 vychází 23. 6. 2017
Archív

Anketa

K čemu mně slouží Deník KNIHY:

Facebook

Deník knihy na facebooku



  VÍTEJTE NA STRÁNCE DENÍKU KNIHY


Procházka životem Zdenky Procházkové s Pavlínou Kadlecovou - 3D
"Bílá Masajka" - Corinne Hofmannová představila svou novinku - 3D

Hledání

Nákupní košík
Zatím máte v košíku:
0 položek
za 0,- Kč
Dnes je 26.6.2017
svátek má Adriana
Zítra Ladislav
pozítří Lubomír

KLIKNUTÍM NA OBÁLKU KNIHY VSTOUPÍTE
DO E-SHOPŮ NAKLADATELŮ,
NEBO DISTRIBUČNÍCH FIREM!


bux knihycz kniha cz domino knihy kosmas knihcentrum palmknihy Wolters Kluwer

Dobrý počin nakladatelství PORTÁL

Sdílet

Carl R. Rogers: Způsob bytí
Klíčová témata humanistické psychologie z pohledu jejího zakladatele
Je více než chvályhodné, ale samozřejmě i odvážné, že při přehršli skvělých severských detektivek se nakladatelství Portál odvážilo přijít s novou edicí, nazvanou Klasická díla psychologie.
Jejím prvním svazkem je kniha amerického psychologa a psychoterapeuta, univerzitního profesora Carla R. Rogerse (1902 1987) Způsob bytí - Klíčová témata humanistické psychologie z pohledu jejího zakladatele. Jde o druhé české, revidované vydání této knihy, které vychází v překladu Jiřího Krejčí.
Následovat v této edici bude publikace Abrahama H. Maslowa O psychologii bytí a proslulý Strach ze svobody Ericha Fromma.
Carl R. Rogers, jeden ze zakladatelů humanistické psychologie a „na klienta zaměřené“ „rozumnější“ psychoterapie, byl 6. nejcitovanějším psychologem 20. století a na konci života byl nominován na Nobelovu cenu míru.
Jeho knihu uvítají psychologové a psychoterapeuti, ale mohla by zaujmout a pomoci i těm, kdo působí v pomáhajících profesích či studují psychologii, medicínu, pedagogiku, teologii nebo filozofii. Měla by být podnětná pro pedagogy a vlastně pro všechny, kteří na sobě chtějí pracovat.
A to především proto, že Carl Rogers založil své životní dílo na víře ve schopnost člověka růst. Byl totiž přesvědčen, že na člověka zaměřený přístup uvolňuje sílu k osobnostní změně nejen u psychicky nemocných, ale u všech. A to se snažil využít i v neklinické oblasti - ve vzdělávání. Ve výchově zdůrazňoval opravdovost, empatii, chtěl, aby učitelé a vychovatelé posilovali sebeúctu žáků a podněcovali jejich přirozenou zvědavost.
Rogers uvádí: „Nacházím-li se v atmosféře podporující růst, jsem schopen vyvinout hlubokou důvěru v sebe, v lidské jedince, v celou skupinu. Strašně rád vytvářím prostředí, ve kterém lidé, skupiny, a dokonce i stromy mohou růst.“
A právě v tomto přístupu spočívá jeho modernost a přínos pro dnešek.
Luba Svobodová


zpět na: Recenze




Celkem přístupů: 12280663 | Unikátních přístupů za dnešní den: 8248